onsdag 22 december 2010

Julstök och bakbök

Det är på håret. Men vi hinner. Vi har ännu en dag på oss att förbereda den första Julaftonen som skall äga rum i vårat eget hem. Det är mycket spännande och det känns stort på något sätt. Det är i vårat hem som, den tjugofjärde december, julkänslan kommer infinna sig när allt är pyntat, städat, bakat, lagat och möblerat.
  De två senaste veckorna har jag systematiskt städat och dammat, möblerat och planerat.
  I köket har Sofie raljerat med ballongvispen och rostfria bunkar. Jag tror att magi har skapats. 
  
Vi blev tillfrågade för inte så längesedan om vi inte kunde ha Julafton hemma hos oss i år. Och det ville vi ju förstås väldigt gärna. Och vi som hade en ganska spartanskt pyntad boning. Det fick det genast bli ändring på! 
  Fram med allt oanvänt glitter, upp med färgglada kulor och en stilla bön får lov att frammanas att Goomba kanske glömmer det ack så lockande, glittrande snöret som hänger runt spegeln i hallen. Han såg ut som en animekatt på amfetamin när jag pyntade.

STOPPA PRESSARNA!!!
  Jag var just ute i köket och smakade... Magi HAR skapats.

  Nu är det Jul igen. Med allt vad det innebär. Nu åker vi!
  



GOD JUL mina vänner där ute i den galna kylan!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar