torsdag 11 november 2010

En studie i hunger: Dag 4

  Fyra dagar... Det känns som en evighet. I huvudet har säkert hundra smakfulla och lockande recept rusat omkring under dessa dagar av hård diet. Hjärnan och smaklökarna skriker efter riktig föda. Och vilken fest det blir när första måltiden ska intagas. Men tills dess blir det en till fördömd soppa.
  Idag gick jag och hämtade Mr J vid skolan och den unge herrn behövde ett mål mat under vistelsen hos mig denna eftermiddag. Tankar om att laga mat fick läggas på hyllan i ren självbevarelsedrift så vi gick till ICA och köpte en liten micropizza. Just som vi kom fram till porten på huset så fick jag ett sms som berättade att jag hade ett paket att hämta ut på ICA som vi precis hade varit vid. Jag kände mig aningen missnöjd eftersom jag specifikt hade begärt att mitt fina paket skulle levereras till dörren. Men det var inte hela världen. Motion är bra och efter att ha spelat lite tvspel och en omgång kort så gick jag och Sofie, efter att vi lämnat Mr J, för att hämta paketet.
  En stor låda fylld med makaber lekfullhet. Filmen Day of dead (Både originalet och nyinspelningen) och Dead Rising 2!
  Jag har sett ett fenomen på Youtube där nördarnas konungar och drottningar lägger upp filmer när de öppnar den här typen av produkter så jag bestämde mig för att också göra en sådan. Synd bara att det blev en dag under dieten så att hjärnan och munnen inte vill kommunicera fullt ut. Sofie drog dock igång kameran och vi gjorde en liten filmbit som kommer upp här. Förmodligen imorgon.


1 kommentar:

  1. Hej =) Hjälp till att få många att skriva under, bara länka till denna sida: http://blog.unicef.se/

    Lycka till med dieten! =) Hejja, hejja!

    SvaraRadera