onsdag 27 oktober 2010

Det ska börjas i tid mina vänner

Ikväll åkte glöggen och pepparkakorna fram. Det var dock inte den mest välsmakande glöggen. Då hade vi haft Blossa i kopparna men det gick bra ändå. Det är ju ändå årets första lilla tjuvstart på julfikeriet.
  Nu måste snart julsakerna fram. Granen skall bli fylld av fina saker. Fönster ska lysas upp av vintriga lampor och katterna bör lära sig att ha små tomteluvor på sig.
  I år ska nog pyntet upp en vecka innan första advent.
  Min käre Mor har förmodligen haft åsikter om hur tidigt man ska sätta upp julsaker och jag skulle tro att hon har försökt att hindrat mig genom att säga att man tröttnar på granar, ljus, glitter, fina saker och att man ska bli så pass galen på allt som har med jul att göra så det ska kännas ljuvligt och skönt att kasta ut allt, sekunden efter nyåret. Jag tröttnar uppenbarligen aldrig. Och det är mörkt. Då måste man tillsätta ljus.

Här är vår anrika gran. Snart, väldigt snart kommer den upp från de mörka, kalla gångarna i källaren.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar